23948sdkhjf

Coop åbner butik med snacks

Med en ny kampagne og Danmarks første specialbutik for snacks, vil Coop gøre det nemmere at købe snacks, hvor der er fokus på det sundere valg.
Nye tal fra Coop Analyse viser, at 2 ud af 3 danskere spiser snacks flere gange om ugen eller dagligt. Samtidig viser en anden Coop Analyse undersøgelse, at 44 procent ønsker sundere mellemmåltider.

Det er baggrunden for, at Coop.dk MAD åbner Danmarks nok første specialbutik med fokus på sundere snacks til mellemmåltidet eller til madpakken, fortæller Coop i en pressemeddelelse.

Ifølge DTU fødevareinstituttet stammer 80 % af danskernes samlede sukkerforbrug - som er dobbelt så stort som anbefalet - fra de mellemmåltider og drikkevarer, der indtages mellem hovedmåltiderne.

- På listen over det, som danskerne helst vil gøre noget ved i forbindelse med deres egen sundhed, ligger "mindre sukker" på førstepladsen. Da det meste af sukkerforbruget kommer fra mellemmåltiderne, vil vi gerne tilbyde en løsning, der gør det nemmere at vælge sundere snacks og mellemmåltider, som stadig smager godt, siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

- Vi vil ikke gøre det med løftet pegefinger, men med anbefalinger om at prøve vores mange Nøglehuls- og Fuldkornsmærkede produkter. Vi vil også gerne inspirere til at prøve andre snacks, som måske ikke lever helt op til Nøglehulsmærket eller Fuldkornslogoet, men som indeholder mindre sukker. siger Morten Viktor.

I den ny specialbutik finder man produkter som frugt, grønt, mælkeprodukter og drikke, sprødt knækbrød og nødder. Derudover er der snacking-kasser i fire forskellige udgaver, som indeholder et varieret udvalg.

Med snacking-kasserne kan man planlægge børnenes eller sine egne mellemmåltider til en hel uge, og på den måde både spare på sukkerindtaget og pengene.

Den nye online butik bakkes op af en tværgående "Snack ordentligt" kampagne i Coops øvrige kæder, som med gode tilbud, inspiration, tips og råd har til formål at få skolebørnene til at reducere sukkerindtaget ved at spise mere groft og grønt. Det er et led i Coops samlede sundhedskampagne "Pas dig selv".
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126